جاهای دیدنی شهر اهواز

جاهای دیدنی شهر اهواز

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

جاهای دیدنی شهر اهواز
بازدید : 247

خرید بلیط چارتر تهران اهواز از آس چارتر

اگر قصد مسافرت به اهواز از شهر تهران به شهر اهواز را دارید، می توانید بلیط چارتری تهران اهواز را از این سایت با قیمت بسیار مناسب و در هر ساعتی از روز و هر روز از هفته خریداری کنید.

سرای عجم (بنای تاریخی عجم)
سرای عجم به دلیل ویژگی‌های معماری باشکوهش شناخته شده است. ستون‌های کنده‌کاری‌شده، سرداب‌های زیبا و پنجره‌های چوبی خیره‌کننده این سازه آجری، زیبایی‌های چشم‌گیر بنا را به همراه دارد. متاسفانه این خانه باستانی به تازگی توسط مالک ویران شده است.

خانه های چشم نواز
اهواز خانه های زیبایی در نقاط مختلف شهر دارد که قدمت آن به دوران قاجار و پهلوی می رسد. قدمت خانه دادرس در مرکز شهر به دوران قاجار برمی گردد. خانه ماپار دارای تزیینات زیبا و درهای چوبی است که قدمت آن به دوره پهلوی می رسد. خانه نفیسی یکی دیگر از خانه های زیبا است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

بازار عبدالحمید
این بازار که به قدیمی ترین بازار اهواز معروف است، مرکز تجارت بوده است. توجه داشته باشید که کاروانسرای شیخ خزعل نیز در این بازار قرار دارد. اگر به دنبال خرید اجناس ارزان هستید، اینجا محل مناسبی برای رفتن به خیابان سعدی است.

بازار کاوه
اگر گردشگر غذا هستید و یا به دنبال مکانی برای خرید سوغاتی های اصیل محلی هستید، باید سری به بازار کاوه بزنید. خرما، ارده، میگو و ماهی خوشمزه را در این بازار می توانید پیدا کنید.
در جنوب شرقی میدان شهدا می توانید از بازار کاوه دیدن کنید.

لشکر آباد
فلافل های معروف اهواز چطور؟ خب لشکرابر مرکز اصلی فلافل های تند اهوازی است. لشکر آباد را برای چشیدن فلافل های محلی اهوازی واقعی از دست ندهید. پیدا کردن این مکان آسان است، فقط منطقه لشکر آباد را پیدا کنید و به میدان لشکر آباد بروید.

 

موزه هنر معاصر
اگر بیشتر اهل هنر هستید، ممکن است این موزه را شگفت انگیز بیابید. نزدیک به خیابان نادری است و هفتاد شاهکار هنری در موزه‌ها نگهداری می‌کنند که از میان آنها شصت اثر متعلق به هنرمندان اهوازی است. این موزه در سال 1959 ساخته شد و شامل پنج گالری است.

جاذبه های گردشگری اهواز: نقاط دیدنی طبیعی
اگر بیشتر دنبال ماجراجویی هستید و به دنبال مکان های طبیعی زیبا هستید، ممکن است دوست داشته باشید از این مکان ها دیدن کنید:

رودخانه کارون
کارون که از رشته‌های زاگرس شروع می‌شود و به سمت استان خوزستان حرکت می‌کند، طولانی‌ترین رود ایران است. رودخانه کارون در وسط شهر قرار دارد و آن را به دو قسمت تقسیم کرده است. یک ضلع برای ساختمان های دولتی و سمت دیگر برای کارکردهای صنعتی و مسکونی مشخص شده است.



نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت : 13:2
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید